New Car dotacji lub ulgi podatkowe na zakup nowych samochodów

Doswiadczenia niemieckie zostaly zmieszane i budzi powazne obawy.

Po pierwsze, typowe wlascicieli tych starszych samochodów, zwykle jest na rynku od 3 do 6 lat samochodu zastepczego. Przez zachecenie tych ludzi do kupowania "nowych" pojazdów, zagrozila utrzymania dla wielu dealerów samochodów uzywanych. Niektóre z nich maja sie z dzialalnosci gospodarczej jako bezposredniej konsekwencji na spadek handlu, który przelacza sie na nowe salony samochodowe.



Po drugie, to zacheta jest fina


Po trzecie, zachety, które wymaga starszych pojazdów, które maja byc zlomowane jest gleboko wadliwe. Faktycznie 10-letniego samochodu w bardzo dobrym stanie moze byc zlomowane jeszcze wiele podobnych wieku i starszych samochodów zostana pozostawione na drodze w znacznie gorszym stanie, a ich wlasciciele zostana pozbawieni sa w stanie zastapic tych samochodów z "najwyzszej klasy" stanie pojazdów bedzie ich na zlom.



Wiec co jest alternatywa. proponuje, aby na czas okreslony do gospodarki na nogi, byloby o wiele bardziej skuteczne i lepiej dla przeplywu srodków pienieznych srodków publicznych nie stanowia dotacji. Zamiast "ktos" kto kupuje pojazd, który spelnia okreslone standardy ekologiczne, powinny byc w stanie korzystac z tych samych ulg podatkowych przyznanych przedsiebiorcom pojazdów. To znaczy, offset rocznego podatku dochodowego o 20% wartosci pojazdu, w których emisje CO2 ponizej 160g/km i 10% w przypadku emisji CO2 jest wieksza niz 160g/km.



Powyzej mialoby kilka zalet.



Po pierwsze, koszt do budzetu panstwa zostana rozlozone na dluzszy okres.



Po drugie, zamiast ograniczac sie do tych, którzy posiadaja pojazdy powyzej 9 lat stare i wymagajac od nich zlom pojazdy, byloby nie wlasciwe miejsce wymóg zlom pojazdu. Zamiast tego niech starszych pojazdów wprowadzic rynek samochodów uzywanych w sposób naturalny. Wtedy rynek bedzie naturalnie narzuca, które pojazdy beda popularne w celu odsprzedazy. Przez dobór naturalny, to bedzie tych pojazdów, które sa mniej pragnienie-stanie, w gorszym stanie lub z wieksza koszty i represyjne wysoki podatek drogowy emisji, które konczy sie na przyspieszona sciezke do zlomowisko, bez uciazliwych wejscie biurokratyczne.



Po trzecie, bedzie opowiadac sie za producenta, który jest zobowiazana do przekazywania pojazdów spelniajacych nizszej emisji CO2.



Po czwarte, zmniejszy to ryzyko wahadlowy rynku samochodowego w sposób niesprawiedliwy rzecz nowych dealerów, poniewaz bedzie ona jeszcze zostawic zdrowe, choc przeksztalcone, rynek samochodów uzywanych.



Po piate, system taki ulgi podatkowe sa juz na HMRC (dla przedsiebiorstw) i nie wymagaja zupelnie nowy dzial uruchomic. Oszczedzajac w ten sposób wiecej pieniedzy.



Wreszcie, tej metody nie beda dyktowac tego, które tworza "przyjazny" eco "pojazdów powinien. Na przyklad, nie nakladajac klapkami zachet, które sprzyjaja elektrycznych lub hybrydowych samochodów, nie pozostawi przemyslu motoryzacyjnego do wykorzystania swoich umiejetnosci na poszerzenie zakresu technologii i form napedzajacy, wlacznie z ogniwa wodorowe paliwo, mniejszych silników z doladowaniem i turbodoladowaniem, hamowania systemów i technologii stop-start, aby zaspokoic nasze potrzeby w przyszlosci.



Musze powiedziec, ze nie wytrzyma wiele nadziei na to, jak wierze, ze jest brak wizji przodu i zdolnosc myslenia z wiekszych zdjecie wsród tych, których mamy za prowadzenie naszego kraju.



Dla tych, którzy zblizaja sie lub na emeryturze, to jest rzeczywiscie mozliwe wykorzystanie przepisów emerytalnych, aby czlowiek podatku zaplacic za nowy samochód! Jesli chcesz wiedziec jak napisz do mnie lub zadzwon do mnie.

1 comment: